czwartek, 18 czerwca 2009

Spóżnione urodziny Jaromira Nohavicy


7 czerwca 1953 roku w Ostrawie urodził się jeden z moich ulubionych czeskich artystów - Jaromir Nohavica. Dziś, ze sporym opóźnieniem chciałbym poświęcić mu tego krótkiego posta. 7 czerwca byłem jeszcze w kryzysie twórczym, jeśli chodzi o prowadzenie bloga. Na szczęście Nohavica sam postanowił uczcić swoje urodziny, dając nam nowe wydawnictwo - album składający się z CD i DVD, noszący tytuł V Lucerně. Polska premiera nagrania wypada jakoś na dniach, ale znajdziecie na pewno już pierwsze egzemplarze w wybranych sklepach.
Jako, że Pan Nohavica, dał nam kolejną koncertówkę do kolekcji, nie pozostało mi nic innego, jak przypomnieć parę bootlegowych nagrań artysty. Śledzący stale stronę oficjalną stronę artysty, mieli pewnie już okazję niektóre słyszeć, ale nie zawadzi przypomnieć.

Jaromir Nohavica - Dialog u televize.mp3
Powyższy utwór pojawił się nie tak dawno na płycie Od Jarka pod stromeček, dostępnej w formacie mp3 na stronie artysty. Powyższa wersja pochodzi z bootlegu z lat 80.

Jaromir Nohavica - Kdo na moje místo.mp3
Ta wersja Kdo na moje misto, jest przynajmniej kilkanaście lat starsza, od tej która pojawiła się na ścieżce dźwiękowej do filmu Rok Diabła.

Jaromir Nohavica - Legenda o Sv. Výclavu.mp3
Nie gram tej pieśni często. Jest ona długa, a koncerty krótkie

Jaromir Nohavica - Loučení s Polskem.mp3
Utwór Loučení s Polskem to przekład pieśni Bułata Okudżawy.

Jaromir Nohavica - Rakety.mp3
Por. Kdo na moje misto.

Jaromir Nohavica - Vlaky, které jedou do nebe.mp3
Pociągi jadące do nieba pełne są szczurów...

Jaromir Nohavica - Z poemy Dvanact - 1.mp3


Jaromir Nohavica - Z poemy Dvanact - 2.mp3
Na podstawie poematu Dwanaście autorstwa Aleksandra Błoka.


I na koniec, utwór z nowej płyty mistrza V Lucerně. Moim zdaniem, jedna z najlepszych piosenek w jego karierze.

Jaromir Nohavica - Ja si to pamatuju.mp3

1 komentarz:

pola pisze...

Jestem wielka wielbicielka Nohavicy. Mam kilka Jego płyt,"Rok diabła" oczywiście i koncert z Ostrawy na dvd. Na koncercie byłam tylko raz, w Poznaniu. Niezapomniane wrażenia..muzyka, niezwykła osobowość artysty i rozśpiewana publiczność,która Jego piosenki zna na pamięć. Pozdrawiam serdecznie:)