sobota, 7 listopada 2009

Któregoś ranka, obudziłem się jako żółte krzesło... Tata Bojs - Futuretro (2000)



Nazywajcie tę muzykę jak chcecie. Według mnie nazwa alternatywny pop najlepiej oddaje to, co znajduje się na albumie Futuretro. Dla samego zespołu wydany w 2000 roku krążek okazał się być przełomowy. Dla niektórych czeskich krytyków Futuretro to jedna z najważniejszych płyt czeskiej muzyki XX w. Czym może być dla Was? Moim zdaniem - przede wszystkim zbiorem fantastycznych piosenek, których niejeden artysta zazdrościłby Czechom. Zazdrościłby, gdyby płyta była znana w świecie.
Produkcyjnie, wykonawczo i tekstowo to absolutnie pierwsza liga. Podchodzi/skrada się powoli, odsłaniając z każdym krokiem kolejną warstwę. Rock, dance i prześliczne ballady (Duševní) podlane alternatywnym sosem. Teksty przewrotne, absurdalne pozwalające na odkrywanie przyjemności zabawy językiem czeskim (np. bazujący na podobieństwie słów tekst utworu Lasičky - "Malá lež - to je lžička / malá láska je lasička". Dosłowne tłumaczenie musiałoby wyglądać tak: Małe kłamstwo - to łyżeczka (=kłamstewko)/ Mała miłość to łasiczka (=miłostka)").
Bawcie się słuchając tej płyty i poświęćcie jej dużo czasu - odpłaci z nawiązką.

Tata Bojs - Vesmírná.mp3

Tata Bojs - Žluté křeslo.mp3


Oficjalna strona zespołu

4 komentarze:

Monika pisze...

Niezmiernie podoba mi się Praga, do której mam plan znowu zawitać, natomiast muzyki czeskiej prawie nie znam (nie licząc klasycznego motywu z serialu "Pod jednym dachem", który gra mi na komputrze).
Pozdrawiam ciepło miłośnika czeskości ;)

Wawer pisze...

Witam

Pozwalam sobie zaprezentować mojego bloga poświeconego mojemu przedmieściu warszawskiej Gminie Wawer :

www.cud2.blogspot.com

Zapraszam do grona obserwatorów.

Cud2

Darmowe Mp3 pisze...

Myszka, ciekawie piszesz. Zgadzam się z tobą...

Disco Polo pisze...

ciekawy wpis ;) !